7a. etapa : El Burgo de Osma-Sto.Domingo de Silos

Altura màxima:  1162 m            desnivell acumulat:878 m

El Camí : més d'un 75 % per carreteres secundàries

La senyalització : escasa

Avui ens llevem tots més motivats del normal. Un matí perfecte per a pedalar, sol, pocs núvols i bona temperatura i com a propina ens espera el canó del Rio Lobos. Sortíem de l'Hostal esmorzats i disposats per a la marxa. Sortim del Burgo per una carretera no asfaltada, dic carretera, perquè el camí és ample i amb bon pis (hi ha trams amb una mica de pedra ). La pista, tota l'estona va paral·lel al riu Ucero, per la seva dreta. Divagant sobre diversos temes intranscendents, arribem a Sotos del Burgo que deixem enrere i seguim pel mateix camí cap a Valdelinares, aquí encara queden cases molt boniques, com les d'abans, de tova, “ de adobe “. El camí continua cap a Ucero, que és on es troba l’entrada sud al Canó del Rio Lobos En Ucero, per la SO-920 arribem al Canó. Per camí ben conservat, senyalitzat i sinuós, ens endinsem en el canó fins a l'ermita templera de S. Bartomeu, que segons notícies, l'ermita és equidistant de dos punts emblemàtics de la península, com són, el cap de Creus a Girona i el de Finisterre a La Corunya. Fent fotos, visitant  la cova Gran i els voltants de l'ermita, ens anava passant el temps. Havíem de seguir camí. Com que encara no teníem clar per on,  ens vam reunir els cinc i, vam tornar a plantejar-nos si tornar a Ucero i des d'allà, seguir per carretera a Sta. M ª de la Hoyas o continuar el Canó fins al Pont dels 7 Ulls i d'allà a Sta.M ª de les Hoyas, aquest últim tram, el temíem, perquè ja se sap, que amb les motxilles, la bicicleta perd agilitat i no volíem arriscar-nos a tenir un mal contratemps. Embrancats en pros i contres, se'ns apareixen dos àngels transformats en ciclistes que estaven fent el recorregut en sentit contrari al nostre. Ens va ser de perles la seva informació, ens dissipen tots els dubtes i ja segurs que no hi havia problemes que no poguessin superar les nostres cames, continuem endinsant-nos en aquest petit Canó del Colorado. Gaudint de la seu singular paisatge, de la seva fauna, de la seva vegetació, del seu silenci, anàvem guanyant quilòmetres i passant minuts, de manera que vam arribar el Pont dels Set Ulls gairebé sense adonar-nos. En el pont, parem a menjar-nos una poca de fruita i a acomiadar-nos de tan singular caprici orogràfic. Deixem el camí i seguim per la carretera SO-960, passem Sta M ª de Las Hoyas i una mica abans de Muñecas ens derivem per la SO-V-9420 cap a Orillares  i Espejas de S. Marcelino on seguim per la SO-V-9421 cap a La Hinojosa i Huerta del Rei. A Huerta parem a dinar.Després, com sempre, arriba el moment més difícil, seguir pedalejant després d’un bon dinar. A tots se'ns va fer una mica pesat, però . De Huertas sortíem per la C-111 i al cap de poc la deixàvem per la BU-V-9216 fins Mamolar. Ara serà una carretera comarcal la que ens conduirà fins a Peñacoba, seguim fins l'entroncament amb la Bu-911, que definitivament ens permetrà arribar a St. Diumenge de Silos  a les 17h 20 '. En S.D. de Silos ens allotgem a l'Hostal St. Domingo, al costat del monestir tf 947390053 (Sr. Joan Carles). Com sempre, la resta de la tarda la dediquem a visitar el monestir benedictí i els magnífics racons que t'ofereix aquest petit però bonic poble.